Bilder

Hänt en del sedan sist..

Fredag
Jag tar med min packade väska och beger mig till jobbet tidigt idag började vi kl 08.00 för att jobba till lite innan tre för att hinna med tåget som skulle gå vid fyra. Tiden gick snabbt och klocken blev tre och vi tog bussen mot centralen där vi tog tåget mot Moss. Vidare därifrån blev det taxi till bygget. Vi satte igårn med att blrja bygga direkt när vi anledde till butiken. Jag , Nicklas och  Richard var i en grupp och skulel bygga upp hyllorna där målar saker skulle vara.  Vi åt o jobbade hela tiden. när klockan blev 22.3 så begav sig alla tillbaka till hotellet vi checkade in o det visade sig att vi fick varsitt dubbelrum, men inte ville vi sova själva, så jag och bella vi delade rum. Rummen var helt perfekta stor säng och badkar. :D haha Vi snyggade till oss för att träffa alla andra som satt ner i hotellbaren där the boss öppnat ett konto så det var bara att ta vad mn var sugen på. Och en del öl blev det men inte för många det var ju som sagt en dag efter med.. så runt två kom man i snäng och somnade bums!

Lördag
Vi steg upp halv åtta för att sedan befinna sig på frukosten vid åtta. Sen var det jobb och mat som väntade hela dagen fram till kl 18. Och När vi jobbat klart så var det en suprice som väntade och det var  LASERDOME weiihoooo! Där satt vi en en fest lokal och väntade på att vi skulle börja det bjöds på öl och cider.  Och när det tog slut kom det in nya backar. Sedan var det dags för fight killarna mot tjejerna. Och laget där vi svenska tjejer var med det vann självklart. :) Och som pris så fick vi present kort på Biltema självklart! haha Sen vidare till Hotellet där det väntade TacoBuffé. Sen var det öppen bar igen, men denna gången  blev det drinkr istället för öl för öl det fick vi nog av på laserdome. Söm fick man vid halv två tiden. Och en timme längre sovmorgon än i fredags..

Söndag
Dagen började med en stor frukost efter somman skulle jobba hårt idag. Dagen flöt på och man såg resultat mer o mer för varje timme butiken blev mer o mer klar. Vid halv åtta så var det dags att bege sig hemåt två skulle åka tåg å fyra fick åka bil hem, jag o jessica vi tog tåget, o det blev en kort powernap på tågresan hem. När ma kom hem var man helt slut och var uppe en stund men sen tillslut så gick jag o la mig o somnade som en stock.

Helgen har som sagt varit helt fantastisk mycket mat, pengar o dricka.. :P
Och om en vecka så åker vi till Ulsteinvik som ligger i Ålesund mellan bergen och Trondheim. Där skall vi bygga upp en till butik som skall öppna. Denna gången blir det stanna lite längre Torsdag till Måndag :) klirr i kassan!  ;)

Och nu till helgen blir det jobb på Rygges flygplats för biltema där ska vara en flygshow som det var på kjellers sist,  men nu blir det större och i två dagar så både lördag o söndag. Och på lördag kväll skall vi till Tysenfryd med jobbet och alla andra som jobbar på centret. Det går bussar dit vd 8a sen blir det festligheter där och temat underkvällen är 1985 typ Grease! Själklart skall vi vara Pink Ladies.. Så det skall bli kul!

Nu skall jag tvätta håret så man är klar tills man börjar jobba kl 15.

Bilder från helgen kommer efter duschen!

Pusshej

God Natt!

jobbjobbjobbjobb... och ännu mera jobb..  kom hem och lagade nuggets o ris :) sen  lite senare tog  jag och micke på våra joggingskor för att ge oss ut i den friska luften. Vi gick nere vid båtarna och var borta i ca 1,5 h. Vi snackade om allt mellan himmel och jord, kollade på sjukt fina båtar och jag och micke vi hittade våran dröm båt den hade bara en liten hytt sen var det fan inte så mkt mer . haha så jävla ful!!  Hemma så var josse uppe och kollade på paradise och jag la mig snabbt i soffan för att kolla på det jag med.  Nu sitter jag här och skall strax sova ! (micke oxå) tror jag eller han har sagt det iaf men om det blir vet jag ej tror ju inte det.  :P

imorgon kommer bilden på min och mickes båt! :) håll ut!

hej hopp rocksnopp!

Ett tagsen nu..

Nu var det några dagar sedan jag bloggade. Har varit hemma i halmstad och haft fullt upp hela tiden med att sola och bada :D detta har jag hunnit med att göra i Halmstad :

♥ Solat och Badat
♥ Slingat håret
♥ Gått i stan
.. och mycket mer!

På torsdagen så var jag en snabbis i stan med elin sedan gjorde vi goda baguetter och begav oss till frösakull där vi mötte upp hammargren och sedan började vi steka inför fiesta avslutningen. På kvällen så var vi hemma hos robin först det var mys sedan drog vi in till festen och skakade rumpa hela natten!

I lördes så var jag först på stranden med mamma, pappa ,mormor och morfar. Sedan begav vi oss mot tylösand och robins hus där vi mötte upp Elin för att sedan bege oss mot solgården och Avslutningen på After Beachen. vi var där en timme innan det började och det var redan fullt med folk och mer det kom det det kan jag lova. förstår inte hur det kan få plats med så mycket folk där.. men men har man hjärterum så har man stjärterum.  Och avslutningen var magisk som det alltid är när det är Duo Jag som spelar. Och upp på scenen skulle jag och elin för att delta i en svensexa men det blev aldrig av. Efter så fick jag slänga iväg några ord till anders i bandet :) hihi

I söndags så åkte jag tillbaka till oslo och  Micke flyttade upp nu och hoppas att han trivs med att bo med oss.  :)  Vi har det så mysigt nuförtiden! hihiJobbet flyter på och till helgen skall vi till Moss och bygga upp en ny Biltema butik fredag till Söndag. Det skall bli hur kul som hellst undra hur schemat ser ut de dagarna.

OCH MIN DATOR ÄR PÅ LAGNING I SVERIGE! USCH. en månad utan min dator blää, det är inte kul det kan ni hoppa upp och sätta er på!

Kusinens  födelsedag idag Grattis till dig Mackan! Och på söndag är det Lisas tur att bli stor flicka :D

titta och  njut på bilder från i lördes!

nu skall jag avsluta för nu börjar strax paradise hotell
Ha det!

After Beach = Corona

Nu var jag tillbaka i Älskade Halmstad igen oh det känns skönt. Var hemma 04,30 imorse och var ganska trött när man vaknade några timmar senare. När man då vaknade upp så var det klar blå himmel och solen strålade som jag önskat att vädret skulle vara. Man kan helt enkelt säga att jag kom med solken till halmstad, sorry jessica men du har nog inte solen på din sida ;)  Efter frukosten så började mamma och jag packa inför beachen med mormor o morfar. Vi begav oss till Ringenäs där det var massa folk och man kännde sig hyffsat vit mot alla bruna halmstad bor specielt mot mamma..  Men en ny bränna har jag redan hunnit inskaffa mig!  Bad blev det och det var helt underbart gott visst var det kallt i början men man har ju stål hud som klarar det mesta.

Efter en stund så ringde hammargren för att kolla vart jag var och om jag ville hänga med på after beachen med han o Robin och självklart ville jag det. Så när klockan slog fyra så befann jag mig bredvid boysen inne på solgården. Där blev jag bjuden på 3 st corona av dom. TACK!  Fan va kul vi hade haha! Och imorgon blir det samm sak men då är det HAAKS som spelar och det kommer bli så sjukt bra, sen efter det blir det förfest sen Fiesta på leffes! I like ;)

Kom hem och mamma hade gjort kanon god mat och nu sitter jag här helt proppmätt och snart blir det film med mamma och pappa.
Josse o mattan nu skulle ni minsann varit i Halmstad här är det inte något ösregn inte. HAAHA

Det här är livet, det är så det brukar se ut på Solgården kl 16.00
tänk på lördag på avslutningen hujedamig vilken fest det ska bli!

Pus och hej från ett soligt Söndrum!