Hej mitt vinterland!

För en vecka sedan så kom man tillbaka från underbara dagar i älskade Halmstad. Alltid jobbigt att åka tillbaka även fast man saknar oslo lite, men men .. Så en vecka har jag redan avklarat sen ledigheten. Och snart blir det lite ledighet igen kommer hem redan i slutet av januari för att åka till Sälen med kusinerna :) ♥ Längtar tills de dagarna!

Det är sjukt mycket snö här i oslo, så i måndags så var jag och Nita i Frognerparken och lekte i snön. Jag hade köpt två rumpeakebrett ( stjärtlappar) så vi kunde åka i snön. vi gick inom kiwi för att köpa lite fika och efter mycket om o men så blev det kanelgifflar o cider. Så man kan helt enkelt säga att vi hade afterski i parken.

Nyår spenderade jag med Nita. Hon kom efter vi slutat jobba. o efter 5 började laga maten potatisgratäng , fläskfile och massa annat gott som ni ser på bilderna.  efter maten slappade vi lite sen in i duschen o böja fixa sig. Vid tio beställde vi taxi för att åka till en fest i en lokal som nita visste men när vi kom dit o skulle hoppa av så beslöt vi oss genast för o ta taxin tillbaka igen för att vi insåg att vi aldrig skulle komma hem därifrån. så ja det va dom pengarna på taxi det!! Åkte till en annan fest o firade tolvslaget, efter det gick vi hem till nita för o byta skor för o bege oss till den festen Hammargren var på men när vi väl va hemma så orkade vi inte de så vi gick till shell o köpte glass o gick sedan he o somnade båda i nitas säng. Sedan när vi vaknade var det 2010 :) det var min nyår!

Idag kommer jag inte göra många knop kommer bara ligga i soffan o kolla film och läsa lite i någon av mina böcker ja fick i julklapp :)

Nu ska jag hämta en bok o börja läsa lite. Ikväll kommer Evve o emelie äntligen tillbaka :) träffades dock dagen innan jag åkte tillbaka, vi åt pizza MUMS!

       


Puss o klem! ♥


Kommentarer
Postat av: mammsen

Härliga vinterbilder på Dig o Nita. Oj, vad god middagen såg ut hoppas den smakade lika gott!! Ser framemot lite bilder på dig i skidbacken nästa gång med slalomskidor!! Puss o kläm :)

2010-01-03 @ 20:42:30
Postat av: mammsen

Felstavat av mig Puss o Klem !!!

2010-01-03 @ 20:44:11
Postat av: mollan

haha japp dom kommer ska bara befinna mig i skidbacken först :D saknar er! puss <3

2010-01-03 @ 20:52:56
URL: http://maalinbengtsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0